Niektóre rodzaje opon można poddawać naprawie, kiedy zostaną uszkodzone, mogą zostać uszkodzone z boku lub też na bieżniku. Obecnie wiele firm zajmuje się naprawianiem uszkodzonych opon, co jest tańsze od zakupu nowej opony zwłaszcza w przypadku opon do maszyn budowlanych czy też rolniczych.
W przypadku drobnych uszkodzeń można naprawić tylko część która uległa uszkodzeniu. Naprawy sekcji obejmują wzmocnienie ściany bocznej opony. Aby wykonać tę naprawę, uszkodzony obszar jest szlifowany lub fazowany, nakładana jest nowa warstwa od wewnątrz i wypełniony nową gumą na zewnątrz opony. Jeżeli zdarzy nam się uszkodzenie opony wówczas pomóc może nam profesjonalny serwis opon jak wulkanizacja Warszawa. Posiadacze samochodów osobowych raczej wymieniają opony na nowe jednak w wielu wypadkach wulkanizacja uszkodzonej opony będzie dobrym pomysłem. Sprzęt rolniczy narażony jest na różnego rodzaju uszkodzenia. Podczas prac polowych opona może zostać uszkodzona przez wystające kamienie, czy też przez sprzęt rolniczy. Wymiana opony w ciągniku czy też kombajnie jest dość droga dlatego wiele osób decyduje się na jej wulkanizację. Na oponę zostaje nałożona kolejna warstwa gumy. Stosuje się dwie metody wulkanizacji na zimno i na gorąco. W pierwszym procesie dwa różne materiały łączone są za pomocą środków chemicznych.
Natomiast w drugim przypadku, dwie warstwy gumy są ze sobą zgrzewane. Ważne jest aby nowy bieżnik został nałożony właściwie, dzięki temu pojazd będzie poruszał się po drodze prosto. W przypadku nieprawidłowego ułożenia bieżnika, pojazd może ściągać z jezdni, co może łatwo doprowadzić do kolizji. Bieżnik opony ma za zadanie odprowadzanie wody spod opony, prawidłowy bieżnik musi odprowadzać wodę aby opona miała właściwą przyczepność. W innym wypadku auto może wpaść w poślizg i wypaść z drogi. Po wulkanizacji opona przed założeniem na felgę powinna zostać dokładnie sprawdzona, należy sprawdzić czy będzie poruszała się prosto. Dzięki temu mamy gwarancję iż nasz samochód będzie poruszał się prawidłowo.