Otwieramy firmę – jak ograniczyć koszty prowadzenia firmy?

Wreszcie zdecydowaliśmy się na otwarcie własnego biznesu, ale gotówki niestety na początek nie mamy zbyt dużo. Co możemy zrobić aby ograniczyć koszty prowadzenia firmy?

  1. Obniżanie kosztów poprzez wynajem floty samochodowej
  2. Wirtualne szkolenia pracowników
  3. Sprzęt poleasingowy

Obniżanie kosztów poprzez wynajem floty samochodowej

Aby biznes zaczął przynosić zyski niekiedy trzeba kilku lat pracy, trudno się więc dziwić, że większość z nas szuka sposobów na obniżenie kosztów. Jednym z nich jest wynajem floty samochodowej. Zanim zakupimy więc samochód do firmy, sprawdźmy jaki jest koszt wynajmu samochodów. Wypożyczalnia busów osobowych Alpin w Bielsku-Białej  posiada bardzo ciekawą ofertę. Cena wynajmu busa uzależniona jest od jego marki oraz okresu na jaki jest wynajmowany. Czym dłuższy okres, tym mniejsza kwota za dobę. Wynajmując auto z wypożyczalni nie ponosimy żadnych opłat wstępnych, związanych choćby z leasingiem czy ratą wstępną. Kiedy rozkręcamy biznes liczy się każda zaoszczędzona kwota. Wynajem długoterminowy dla firm ustalany jest na początku, jeszcze przed podpisaniem umowy. Znając wysokość kwoty wynajmu, łatwiej nam zarządzać budżetem firmy. Dodatkowym atutem jest negocjowanie każdej z umów indywidulnie. Miesięczne kwoty wynajmu możemy dać w koszty, a wynajmując  samochody redukujemy koszty związane z ich utrzymaniem.

Wirtualne szkolenia pracowników

I tutaj możemy zaoszczędzić, choćby korzystając z funduszy europejskich. Nie mając środków na szkolenia pracowników, warto przyjrzeć się bliżej ofertom szkoleniowym, firm specjalizujących się w ich prowadzeniu, pod kątem uzyskania niżesz ceny. Dofinansowanie w formie dotacji otrzymuje firma szkoleniowa, a my mamy możliwość skorzystania z niższej opłaty za kurs. Korzystając zaś na szkoleniach wirtualnych (online) zaoszczędzimy na dietach, kosztach hotelu oraz dojazdach.

Sprzęt poleasingowy

Wiele firm po zakończeniu umowy leasingowej wymienia maszyny i sprzęt na nowy, przy czym stary sprzęt trafia na sprzedaż w firmie leasingowej. Urządzenia można zakupić nawet za połowę wartości, co znów może być dla nas sporą oszczędnością. Za jakiś czas, kiedy nasze zyski będą większe, będzie jeszcze czas na zakup nowego sprzętu. Zakup poleasingowy tyczy się dosłownie wszystkiego, od sprzętu biurowego, poprzez maszyny budowlane, na samochodach kończąc.

Przykładów oszczędności można by tu wymienić więcej, jak choćby darmowe oprogramowania, tanie konto firmowe, wprowadzenie w firmie e-faktury, wynajem biura rachunkowego online, a wśród pracowników, jeżeli jest taka możliwość, wysyłanie ich na pracę zdalną.