Chemia motoryzacyjna – zaistniej w branży dzięki marce własnej

Chcesz wejść na rynek chemii motoryzacyjnej z nowym produktem, ale przerastają Cię koszty produkcji lub związane z nią inwestycje w technologię i logistykę? Rozwiązaniem, z którego z powodzeniem korzysta coraz więcej przedsiębiorstw, jest wdrażania do sprzedaży produktów marek własnych, czyli private label. Dowiedz się, na czym to polega i jakie korzyści płyną z tego modelu handlu.

Czym jest marka własna?

Marki własne kojarzymy przede wszystkim z branży spożywczej, bo właśnie tam model ten zyskał największy udział w rynku. Marka własna to model, który w ogólnym skrócie polega na tym, że produkcję danego artykułu zleca się przedsiębiorstwu produkcyjnemu wyspecjalizowanemu w konkretnej branży, a na rynek wprowadza pod marką swojego przedsiębiorstwa lub pod marką całkowicie nową, wykreowaną przez siebie od początku na potrzeby nowego produktu lub serii produktów. We wspomnianej już branży spożywczej często możemy dostrzec produkty żywnościowe sprzedawane pod marką sieci hipermarketów lub dyskontów.

W jakich branżach marka własna zyskuje na udziale w rynku?

Jak już wspomnieliśmy, największym rynkiem marki własnej jest branża spożywcza. Jednak nie oznacza to, że inne branże raczkują w tym modelu sprzedaży. Private label jest bowiem popularna również w branży papierniczej, a także w branży chemi technicznej i motoryzacyjnej – pod marką własną sprzedawanych jest coraz więcej kosmetyków samochodowych czy też płynów eksploatacyjnych i środków ochronnych. Warto wspomnieć też o tym, że marki własne nie są już domeną dużych sieci handlowych. Coraz chętniej decydują się na nie również mniejsze podmioty.

Jak wdrożyć na rynek produkty marki własnej?

Proces wdrażania na rynek produktów marki własnej należy rozpocząć od znalezienia przedsiębiorstwa, które trudni się produkcją artykuł w branży chemii motoryzacyjnej.Jednym z takim przedsiębiorstw jest firma Ondo. W pierwszej kolejności musisz przedstawić swój pomysł na nowy produkt – jego charakterystykę, zastosowanie, a także szanse zaistnienia na rynku. Kolejne etapy to opracowanie receptury wraz z zespołem specjalistów, a w dalszym ciągu wyprodukowanie próbek i przeprowadzenie wymagających testów.

Po tym etapie pozostaje podjąć decyzję, czy środek chemii motoryzacyjnej zostaje skierowany do właściwej produkcji czy też jego receptura wymaga jeszcze pewnych zmian. Przedsiębiorstwo produkcyjne powinno zająć się również wytworzeniem opakowań, którymi mogą być np. aerozole BOV.

Korzyści płynące z marek własnych

Rosnąca popularność produktów marek własnych wynika z korzyści, jakie ten model sprzedaży niesie zarówno przedsiębiorcom, jak i konsumentom. Zasadniczą korzyścią jest tutaj oczywiście niższa cena produktów private label. Coraz więcej osób ma świadomość, że nie jest ona wcale efektem niższej jakości. Wynika ona bowiem z optymalizacji kosztów produkcji – zlecenie wyprodukowania środka chemicznego specjalizującej się w tym firmie jest sporo tańsze niż inwestowanie we własne laboratoria, linie produkcyjne i pracowników.

Właściciel marki własnej ma bardzo szerokie możliwości wejścia na rynek. Może bowiem:

  • wybrać najbardziej odpowiadający mu kanał dystrybucji;
  • znaleźć segment cenowy, w którym nie ma jeszcze jego produktu;
  • zaproponować zupełnie nowy produkt, nie mając na początku żadnej konkurencji.

Dzięki wykorzystaniu know-how przedsiębiorstw produkcyjnych można osiągać jakość środków chemii motoryzacyjnej równa tej, jaką oferują produkty znanych marek.