Pierwsze polerowanie! Jaką pastę polerską wybrać?

Przygotowujesz się do pierwszego polerowania auta? W takim razie na pewno szukasz sprawdzonych informacji, które pomogą Ci w zdobyciu nowej umiejętności. Ale wszystko po kolei. Na początek – pasta polerska. Jaką wybrać? Dzielimy się ważnymi informacjami.

Rodzaje past polerskich

Pasty dzielimy ze względu na rodzaj ziarna polerskiego lub inaczej – ze względu na współczynnik ścieralności.

  • Pasty agresywne – mają duży współczynnik ścieralności, służą do usuwania głębokich, nawet bardzo dużych rys. Usuniesz nimi różnorakie defekty.
  • Pasty uniwersalne – mają mniejszą ścieralność, służą głównie do polerki po usuwaniu rys. Zniwelują rysy o średniej wielkości, nadają lakierowi połysku. Używa się ich również do przygotowania lakieru do przeprowadzenia innych prac polerskich.
  • Pasty wykończeniowe – jak wskazuje nazwa, służą do prac wykończeniowych. Nadają właściwy połysk, raczej nie usuwają defektów.

To bardzo podstawowy podział past polerskich, ale warto podkreślić, że na rynku jest ich znacznie więcej. Dużą popularnością cieszy się np. pasta polerska 3M, która cechuje się dużą uniwersalnością. Pasuje do różnych lakierów bezbarwnych i usuwa zarysowania każdego typu.
pasta polerska 3M

Pierwsza pasta polerska?

Bez wątpienia pastę polerską należy dopasować do rodzaju wykonywanych prac i naszych oczekiwań. Np. jeśli zależy Ci na usunięciu głębokich rys, nie wybierzesz pasty wykończeniowej – to będzie za mało. Z tego też powodu wielu kierowców kupuje pasty o różnym stopniu ścieralności lub wspomniany środek polerski 3M.
Co warto podkreślić, pastę trzeba też dobrać do swojego poziomu doświadczenia. Jeśli planujesz polerkę po raz pierwszy, raczej zrezygnuj z agresywnych past. Środki o średniej lub małej ścieralności będą w Twoich rękach po prostu bezpieczniejsze. Pamiętaj ponadto, że wiele zależy od operowania maszyną. Im lepiej ją obsługujesz, tym więcej “wyciśniesz” z działania pasty.

Nowy vs. stary lakier

Nieco inną strategię należy obrać w zależności od tego, czy chcemy polerować lakier nowego auta, czy lakier auta już wiekowego. W pierwszym przypadku najczęściej mamy do czynienia z płytkimi rysami. Oznacza to, że w zupełności wystarczą pasty uniwersalne i wykończeniowe. Natomiast do prac przy starych powłokach pasty bardziej agresywne są zwykle koniecznością. Mamy wtedy do czynienia z wieloletnimi defektami, których usunięcie wymaga odpowiedniej mocy.

Czas

Wybierając pastę polerską, weź pod uwagę także czas, jakim dysponujesz. Pełna korekta przy użyciu agresywnych środków zajmie nawet kilkanaście godzin. Dla uzyskania szybkiego efektu w jedno popołudnie postaw na pasty wykończeniowe lub środek polerski 3M.