Zaawansowane technologiczne akumulatory litowo-jonowe

Technologia akumulatorów litowo-jonowych ma wiele wyraźnych zalet.

W związku z tym technologia jest szeroko stosowana, a jej liczba stale będzie rosła. Zrozumienie zalet, a także wad i ograniczeń umożliwia najlepsze wykorzystanie technologii akumulatorowej w urządzeniach używanych na co dzień. Chociaż akumulatory litowo-jonowe są dostępne od wielu lat, niektórzy nadal mogą uważać je za niedojrzałą technologię, ponieważ jest to obszar bardzo rozwijający się. Może to być niekorzystne z uwagi na fakt, że technologia nie pozostaje stała. Jednak w miarę ciągłego opracowywania nowych technologii litowo-jonowych może to być zaletą, ponieważ dostępne są coraz lepsze rozwiązania. Główną wadą baterii litowo-jonowej jest ich koszt. Zazwyczaj są one o około 40 procent droższe w produkcji niż ogniwa niklowo-kadmowe. Jest to główny czynnik przy rozważaniu ich zastosowania w masowo produkowanych artykułach konsumpcyjnych, w których wszelkie dodatkowe koszty mogą być poważnym problemem.

Chociaż niekoniecznie jest to zaletą lub wadą, prawdopodobnie warto wspomnieć, że akumulatory litowo-jonowe powinny być przechowywane w chłodnym miejscu, spowalniając proces starzenia się ogniwa litowo-jonowego i innych chemikaliów.

Producenci zalecają temperatury przechowywania około 15 stopni Celsjusza. Ponadto akumulator powinien być częściowo naładowany podczas przechowywania. Producenci zazwyczaj zalecają poziom naładowania około 40 do 50 procent. Wysokiej jakości akumulatory litowo-jonowe wystarczają na około 1000 pełnych cykli rozładowania i ładowania. Pełny cykl ładowania ma miejsce, gdy akumulator jest rozładowywany do końca, a następnie ładowany do stanu pełnego, więc używanie akumulatora do momentu osiągnięcia 75 procent pojemności, a następnie podłączenie go do ładowania nie stanowi pełnego cyklu ładowania. Po całkowitym naładowaniu baterii możesz nadal wykorzystać 75 procent pojemności, która pozostała przed ponownym naładowaniem baterii, dopiero wtedy akumulator przeszedł pełny cykl ładowania.