Niezawodna pompa do oleju napędowego

W wielu firmach wykorzystuje się duże ilości oleju napędowego. Przykładem są firmy posiadające dużą flotę pojazdów.

Przykładowo firmy transportowe, gdzie codziennie tankuje się samochody ciężarowe. Przy każdym zbiorniku musi znajdować się pompa, oraz ;licznik przepływu. Dzięki temu znamy na bieżąco ilość oleju napędowego w zbiorniku. Przepływomierz to przyrząd używany do pomiaru liniowego, nieliniowego, masowego lub objętościowego natężenia przepływu cieczy lub gazu. Pierwszym krokiem przy wyborze czujnika przepływu jest ustalenie, czy informacja o natężeniu przepływu powinna być ciągła czy zsumowana oraz czy informacja ma być wyświetlana przy zbiorniku, czy przesyłana zdalnie. Przepływomierz służy do pomiaru ilości płynu, która została przemieszczona podczas procesu przenoszenia. Posiadają wizualny wyświetlacz, który może być mechaniczny lub cyfrowy, aby użytkownik mógł odczytać wynik pomiaru. Przepływomierze są używane w różnych aplikacjach do przesyłania płynów, sposoby ich działania są nieco inne. W przypadku przepływomierza oleju z tarczą obrotową płyn wchodziłby do wlotu licznika, gdzie zetknąłby się z mimośrodowo zamontowanym dyskiem, który się obraca.

Przepływomierze paliwowe owalne wykorzystują co najmniej dwa biegi, które obracają się względem siebie pod kątem prostym, tworząc kształt litery T.

Zęby obu kół zębatych zawsze zazębiają się w środku przepływomierza, zapewniając, że żaden płyn nie przechodzi przez ten punkt. Gdy płyn naciska na koła zębate powodując jego obrót, przesuwa płyn znajdujący się w komorze pomiarowej do wylotu miernika. Gdy tak się dzieje, płyn wchodzący do wlotu będzie wprowadzany do drugiej komory pomiarowej, która jest teraz otwarta, gdy poprzednia komora się zamyka. Cykl ten trwa, gdy koła zębate obracają się, a płyn jest dozowany przez naprzemienne komory. Magnesy w obracających się zębatkach przekazują następnie sygnał do elektrycznego kontaktronu w celu zmierzenia przepływu. Z pewnością pompa do oleju napędowego, będzie tylko częścią całego procesu tankowania pojazdów. Pompa może posiadać wbudowany przepływomierz, lub też może być ona zamontowany autonomicznie.