Namiot garażowy – czy sprawdzi się również w trudnych warunkach atmosferycznych?

Znaczne opady śniegu i lód gromadzący się na oknach i dachach samochodów czy innych pojazdów, stwarzają ogromne niedogodności dla kierowcy. Pojazdy są w szczególności narażone na uszkodzenia w okresie zimowym, gdy nie są właściwie przechowywane – lakier na karoserii blaknie i pęka pod wpływem działania promieni UV, gromadzenia się wody i lodu czy tworzenia się pleśni i rdzy.

W późniejszym czasie samochód, motocykl, łódź, kamper, przyczepa kempingowa lub inny pojazd staje się bardziej podatny na usterki i awarie. Na przestrzeni kilkunastu lat, stopień zaawansowania stalowych konstrukcji i pokryć z tworzywa znacznie wzrósł. Z tego względu wielu producentów wprowadziło do oferty w pełni funkcjonalne namioty garażowe.

Namioty garażowe – budowa i właściwości

Konstrukcje tego typu wykonane są z połączonych ze sobą elementów stalowych tworzących namioty garażowe, które oprócz dużej funkcjonalności, charakteryzują się także ciekawym designem. Co więcej, wiele firm oferuje specjalne moduły, które w dowolnym momencie można rozbudować o dodatkowe segmenty (zarówno wszerz, jak i wzdłuż). Elementy tego typu są stale dostępne w magazynach producenta, a ich zapasy są systematycznie uzupełniane. Rama namiotu wykonana jest zwykle z rur i profili oraz łączników stalowych. Ich specyfikacja, grubość i metoda zabezpieczenia przed korozją różni się w zależności od modelu. Plandeki pokrywające namioty garażowe muszą być natomiast wykonane z odpornych na działanie warunków atmosferycznych materiałów. Z tego względu sprawdzają się przy przechowywaniu pojazdów niezależnie od aktualnej pory roku. Warto podkreślić, że mocna osłona jest w stanie wytrzymać obciążenia związane z zalegającą pokrywą śniegu, uderzeniami gradu, opadami deszczu czy działaniem porywistego wiatru. Producenci takich modułów łączą pokrywę ze stalową ramą za pomocą pasów, które są zaciśnięte na poszczególnych elementach konstrukcji. Ścisłe przyleganie plandeki do konkretnych części gwarantuje trwałość namiotu nawet w bardzo trudnych warunkach pogodowych.

Czy namiot garażowy można wykorzystywać także zimą?

Mając na uwadze korzystanie z garażów namiotowych w zimie, właściciele pojazdów użytkowych zgłaszają zwykle dwie podstawowe potrzeby – ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferyczny i łatwy dostęp do pojazdu. Namiot garażowy w okresie zimowym stanowi idealne schronienie dla pojazdów, a także różnych sprzętów, narzędzi i maszyn. Plandeka tworząca pokrywę obiektu wytwarzana jest ze specjalnych materiałów, odpornych na działanie śniegu, deszczu, wiatru czy słońca. Ponadto, pokrywa pozwala zmniejszyć ryzyko powstania pożaru i jest wygodna w czyszczeniu. Pod koniec sezonu, zawsze należy sprawdzić szczelność plandeki i jej ogólny stan techniczny. Elementy stalowe tworzące szkielet konstrukcji już na etapie produkcji są pokrywane warstwą cynku, co chroni je przed korozją, wynikającą ze stałego kontaktu z wilgocią.

Oczywiście należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu namiotu przed nadejściem zimy. Przede wszystkim plandeka powinna mocno przylegać do konstrukcji, tak aby żadna część nie wibrowała podczas silnych wiatrów towarzyszących śnieżycy. Co jakiś czas należy sprawdzać pasy i poprawić ich zaciśnięcie, jeśli dojdzie do poluzowania. Warto pamiętać, że właściwie zakotwiczona konstrukcja jest mniej podatna na uszkodzenia. Oczywiście istniej wiele sposobów na umocowanie namiotu garażowego do podłoża.

Jak dobrze zakotwiczyć namiot garażowy?

Każdy namiot garażowy można złożyć samodzielnie, co zwykle zajmuje zaledwie kilku godzin. Producenci oferują zwykle namioty, które posiadają dwa typy kotwic umożliwiające zamontowanie konstrukcji do podłoża. Pierwsze z nich są wbijane bezpośrednio w ziemię, a następnie łączone z innymi elementami namiotu. Podczas demontażu konstrukcji można je wykopać, co sprawia, że duży namiot garażowy może być w każdej chwili przeniesiony w inne miejsce. Po demontażu obiektu zachowuje on pełną funkcjonalność i może zostać ponownie użyty. Drugim sposobem jest umieszczenie kotwic w otworach, a następnie wylanie warstwy betonu. Zwiększa to stabilność konstrukcji zimową porą, ale jednocześnie ogranicza jej mobilność.

Modułowa konstrukcja, jaką jest duży namiot garażowy, stanowi niedrogie, a zarazem funkcjonalne rozwiązanie. Dobrze zabezpieczony obiekt wytrzyma nawet najcięższe warunki pogodowe. W tym przypadku należy zadbać przede wszystkim o dobre zakotwiczenie do podłoża oraz na bieżąco kontrolować stan techniczny stelażu i pokrycia.

źródło: https://dascompany.com/